آموزش بازی با هیروهای واکرافت (دوتا)

آموزش بازی با هیروهای واکرافت (دوتا)

در این وبلاگ بازی آموزش بازی کردن اخبار دوتا و ..... را برای شما گزاشتم و هر چیزی خواستید در بخش نضرات بگزارید .
آموزش بازی با هیروهای واکرافت (دوتا)

آموزش بازی با هیروهای واکرافت (دوتا)

در این وبلاگ بازی آموزش بازی کردن اخبار دوتا و ..... را برای شما گزاشتم و هر چیزی خواستید در بخش نضرات بگزارید .

آموزش بازی هیروی invoker

  

character 

icon 

strength 

19+1.7

intelligence c 

22+2.5

agility

20+1.9

داستان هیرو: رنس کیل تاس (Prince Keal’thas) در دوتا وی را با نام Invoker (احضار کننده) میشناسیم و به حق که این نام برازنده ی اوست!ایشان از بزرگترین ساحران و جادوگران موجود میباشند که چیره دستی اش در جادو از دیگران پیشی گرفته و گوی سبقت از آنان ربوده.

این هیرو بسی عجیب و غریب میباشد و کسانی که برای نخستین بار با وی کار نموده بسی متعجب میشوند که چرا قدرت + ندارد؟؟؟
و همچنین متعجب تر میشوند که میبینند که دارای اسکیل نیست!!!!
و همچنین متعجب ترتر میشوند اگر بدانند که دارای ده عدد اسکیل میباشد!!!!!
امید است که عالیجنابان آیس فراگ به حضور این گونه هیرو های عجیب و غریب در دوتا ادامه دهند!

ابتدا مهارت ها که در موردشان حرف زیاد است:
در ابتدا بد نیست بگویم که شما سه عنصر استفاده میکنید برای ساختن جادوها :
یخ (Quas)
الکتریسیته (Wex)
آتش (Exort)
که قدرت ها و جادو های شما از این سه عنصر سرچشمه میگیرند و هر وقت که فراموش کردید که جادو ها را چگونه باید بسازید کافیست که به عکس آن لول دقت کرده و متوجه میشوید که با کدام عنصر میتوانید این جادو را تهیه کنید.(مثلا در قدرتی که عکس شعله هست مطمئنا از عنصر آتش استفاده شده)
این عناصر بوسیله ی سه گوی در مهارت های شما نشان داده شده شما میتوانید که با زدن این گوی ها از آنان استفاده کنید (پایین مفصل نوشتم) و حداکثر سه گوی میتواند فعال باشد و به دورتان بچرخد.
گفتنی است که به دلیل نداشتن لول + شما میتوانید هفت بار هر کدام از مهارت های اولیه تان را ارتقا دهید و لول Ultimate شما قابلیت چهار بار ارتقا پیدا کردن را دارد و همینطور قدرت های یک و دو و سه شما نه به مانا نیاز دارند و نه به کولدان.

اولین مهارت شما که به طور آماده در اختیارتان میباشد قدرت یخ هست که با زدن این قدرت، گوی سفید رنگی در اطرافتان به چرخش در می آید که هر کدام از این گوی ها به شما ۱ hp rege میدهد پس اگر سه تا گوی یخی با هم فعال باشند شما ۳ hp rege میگیرید. با هر بار گرفتن این لول +۱ hp rege به هر کدام از گوی ها اضافه میشود یعنی هر کدام از گوی ها ۲ hp rege میدهند پس سه تایشان باهم میشود ۶ hp rege . و اگر هفت بار این مهارت را بگیرید هر کدام از گوی ها ۷ hp rege دارند پس سه تا گوی با هم ۲۱ hp rege میدهند. همینطور شما میتوانید مثلا دوتا گوی یخی داشته باشید و یک گوی آتش که بستگی به وضعیت شما در بازی دارد (پایین توضیح میدم)

دومین مهارت شما عنصر الکتریسیته هست که با هر بار گرفتن آن +۱ ms و +۲ as میگیرید (مثل لول بالایی هست دیگه توضیح نمیدم)

سومین مهارت شما یعنی عنصر آتش با هر بار گرفتن به شما +۳ دمیج اضافه میکند(این یکی هم همینطور)

و اما نوبت میرسد به آخرین و مهم ترین مهارت شما به نام «احضار»(Invoke) که در واقع تمام لول های شما به این یکی وابسته هست:
همان طور که میبینید جناب کیل فرد کتاب خوانی است و در تمامی لحظات زندگی به مطالعه مشغول میباشد به همین دلیل زیر چشمانش گود افتاده منتها به دلیل دوری از جامعه ی متمدن و نبود شهر نشینی وی از وجود شیی به نام عینک بی اطلاع است لذا از دوستان تقاضا داریم قبل از اینکه با او بازی کنند ابتدا وی را به یک چشم پزشک نشان داده تا برای او عینک یا احیانا جراحی لیزیک تجویز کنند تا در هنگامه ی نبرد اشتباها دوست و دشمن را با هم قاطی نکند!
و اما لول Ultimate : این کتاب وجود خارجی ندارد و دوستان به دنبال کتاب نگردند! زیرا کیل این کتاب را در مغز خود چپانده و اوراد مربوطه را در ذهن دارد. درابتدا با زدن این لول هیچ اتفاقی نیافتاده و فقط ۲۰/۴۰/۶۰/۸۰ تا از مانای شما کم شده و کولدان ۲۲/۱۷/۱۲/۵ ثانیه ای این مهارت فعال میشود.
اما حقیقت چیز دیگریست!
و عجیب بودن کیل به همین دلیل است!
زیرا بازی کردن با او فقط به چند تا کلیک کردن منتهی نمی شود! شما علاوه بر این باید اورادی را بلد بوده تا از جادو های کیل استفاده ببرید!
مثلا ورد EEQR (که شما نمیدونین یعنی چی!!!) اهم بگذریم… پایین کامل توضیح میدم.
تمام لول های کیل را میشود به سه دسته تقسیم کرد:

۱٫ عناصر (Elements) یعنی لول های یخ و الکتریسیته و آتش
۲٫ لول احضار (Ultimate) یا به قولا” لول شیش
۳٫ و لول های احضار شده که شما باید این لول ها را خودتان بسازید

استفاده از لول های عناصر بسیار ساده است و مثلا وقتی که شما hp کم دارید باید از اولین مهارت استفاده کنید و مثلا وقتی که دارید فرار می کنید باید از لول الکتریسیته و وقتی که در لاین ایستاده و پول میخورید باید از سومین مهارت یعنی آتش استفاده کنید

و اما لول های احضار شده:
در ابتدا باید Hotkey لول هایتان را حفظ باشید (عمرا اگه بتونی بدون Hotkey لول بزنی!)
Hotkey لول یک: Q
Hotkey لول دو: W
Hotkey لول سه: E
Hotkey لول آخر: R

اورادی که در بالا ذکر شد چیز عجیبی نیست! فقط دستور العملی برای ساختن لول ها میباشد که با Hotkey لول ها نشان داده میشود.
و مثلا شما برای ساختن لول EEQR باید ابتدا دو بار E را بزنید (یعنی لول سه) و بعد یک بار Q بزنید یعنی همون لول یک و در آخر هم یک بار لول Ultimate را میزنید و لول شما ساخته میشود
دقت کنید که جا به جا زدن لول های عناصر هیچ تاثیری ندارد مثلا شما اگر در لول EEQR اول E بزنید و بعد Q بزنید و بعد E هیچ تفاوتی ندارد
و همینطور توجه داشته باشید که به دلیل اینکه در تمام لول ها باید از لول شش استفاده کنید دیگر R را در آخر لول نمی گذارند و این لول را به صورت EEQ مینویسند.

و اما لول ها:
به ترتیب شروع میکنم:

Cold Snap
دستور ساخت: QQQ
شما در این لول فقط از عنصر یخ استفاده میکنید و طبیعتا هر چه لول اول شما کاملتر باشد این مهارت هم قوی تر میشود
و اما کارایی این مهارت بدین صورت میباشد که شما این لول را که ۱۰۰ تا مانا لازم دارد و ۲۰ ثانیه کولدان ، بر روی یکی از دشمنان میزنید که به مدت ۶ ثانیه بر روی او میماند و در این مدت هر اتکی که نوش جان کند باعث میشود که ۰٫۴ ثانیه مدهوش (stun) شود
این لول به درد وقتی میخورد که یکی از دشمنان را تنها و سرگردان در مپ میبینید و با دوستان بر سرش میریزید و همینطور در درگیری کسی که خیلی دردسر درست میکند را هدف گرفته و به اتفاق دوستان نفله اش کنید!

Ghost Walk
دستور ساخت: QQW
(این لول خیلی توپه!) با زدن این لول که ۲۰۰مانا و ۶۰ ثانیه کولدان دارد شما به مدت ۱۰۰ ثانیه نامرئی میشوید (از کولدان بیشتره!) و تمام دشمنانی که اطراف شما میباشند حداکثر ۴۰ درصد کند میشوند (slow)و همچنین کیل خودش را هم مقداری کند می کند قابل گفتن است که در این هنگام بوسیله ی آیتم های  شما برای دشمنان قابل رویت میشوید. از آنجایی که کیل بوسیله ی یک شوک الکتریکی خود را نامرئی ساخته با گرفتن لول الکتریسیته این مهارت قوی تر میشود
این لول برای فرار کردن و خفت کردن بسیار کارایی دارد و همینطور برای زدن لول های دیگر هم میتوان از آن بهره برد که بعدا توضیح خواهم داد

Ice Wall
دستور ساخت: QQE
در ابتدا گفته باشم که درست زدن این مهارت بسی دشوار است این مهارت بدین گونه هست که شما در برابر خود دیواری از یخ ساخته و هر کدام از دشمنان که از این دیوار رد شود توده ای یخ او را احاطه کرده و وی کند میشود(slow) اما میتواند حرکت کند (مثل لول دو  نیست) و همچنین به ازای هر ثانیه ای که درون یخ باشد ۴۲ دمیج دریافت می نماید. پایه و اساس این لول Q یعنی لول یخ شما میباشد اما با ارتقا دادن لول E مدت زمان عمر دیوار یخی افزایش پیدا می کند.
فقط با تمرین کردن میتوانید از این لول به درستی بهره ببرید.
این مهارت با مهارت نامرئی شدن شما بسیار هماهنگ است بدین صورت که شما نامرئی شده و به پشت سر دشمنان میروید و یک دیوار یخی درست میکنید تا راه فرار آنها را ببندید. همچنین میتوانید دقیقا این لول را روی سر دشمنان بزنید تا بلافاصله در یخ گیر کنند.
از تمامی بازیکنان عزیز خواهشمندیم که در این مواقع پوشش مناسب و البسه ضخیم به همراه داشته باشند تا احیانا خون در رگ هایتان منجمد نشود!
میزان مانا: ۱۷۵ کولدان:۲۵

EMP
دستور ساخت: WWW
- با زدن این لول به سایت کیل دسترسی پیدا میکنید!!!!!!!! -
این لول که تماما از قدرت الکتریسیته تشکیل شده به صورت یک گوی الکتریکی نمود پیدا میکند که بزرگ و بزرگتر شده و در نهایت منفجر میشود و مقدار دمیج اندکی به دشمنان وارد کرده و به مقدار ۴۰۰ تا از مانای آنان را در جا میسوزاند!(من این لول رو به لول دو  ترجیح میدم)
میزان مانای مصرفی: ۱۲۵ کولدان:۲۵ ثانیه

Tornado
دستور ساخت: WWQ
تمام هیبت این بشر به دو عدد از مهارت هایش وابسته است که یکی اش همینه!
این مهارت کیل تورنادو درست میکند(=طوفان شدید) و گردبادی را به خط مستقیم به جلو میراند و هر کس که در سر راهش باشد به مدت حدودا ۲ ثانیه در هوا نگاه داشته و وقتی که سقوط میکنند ۳۷۵ دمیج به آنها وارد میکند (خیلیه!) با گرفتن مهارت الکتریسیته مسافت این لول بیشتر میشود distance)) و با گرفتن مهارت یخ مدت زمان شناور ماندن دشمنان در هوا بیشتر میشود
مانا ی مصرفی: ۱۵۰ کولدان:۲۵

Alacrity
دستور ساخت: WWE
با زدن این لول بر روی خود یا یکی از یاران ، شنگول میشوید! همان طور که از اسم لول پیداست (چابکی) شما ۹۰ تا دمیج گرفته و و AS تان ۹۰ درصد افزایش پیدا میکند! (دیگه خودتون فکر کنید چی میشه) قابل ذکر است که مقدار اتک اسپید این لول برابر با سه فروند  است!
این لول به مدت ۹ ثانیه میتواند فعال باشد البته با کولدان ۱۵ و مانای ۵۰ میشود گفت که این مهارت به صورت دائمی می تواند بر روی کسی باشد! یا به عبارتی این مهارت قوی هیچ خرجی ندارد!
با ارتقا دادن عنصر آتش میتوانید مقدار دمیج این لول را بیشتر کنید و با ارتقا دادن عنصر الکتریسیته as را بیشتر کنید

Sun Strike
دستور ساخت: EEE
این لول تماما با عنصر آتش ساخته شده و شما میتوانید این لول را در هر جایی از مپ بزنید ابتدا شعله هایکوچک و کم فروغی بر روی آن ناحیه پدیدار شده و بعد از ۱٫۷ ثانیه زبانه های آتش بلند میشود و به هر کسی که در آن ناحیه بوده تا حداکثر ۴۷۵ دمیج وارد میشود
برای استفاده ی درست از این مهارت باید شم خوبی داشته و این لول را وقتی بزنید که دشمن با hp کم در حال فرار باشد و خدای نکرده این لول را درست زیر پای کسی نزنید! باید مسیر حرکت طرف را حدس زده و بعد در مسیر حرکتش این لول را بزنید. ولی اگر طرف کمی دقت داشته باشد در اول متوجه لول خواهد شد و مسیرش را کج خواهد کرد. در درگیری ها هم میتوانید از این لول استفاده کنید به این صورت که جایی بزنید که بیشترین تعداد هیرو در آن منطقه حضور داشته باشند و از آنجایی که دقیقا زیر پایشان زده این کسی متوجه آن نخواهد شد!
چگونگی استفاده از این لول را به خودتان واگذار میکنم
مقدار مانا: ۱۷۵ کولدان:۳۰ ثانیه

Forge Spirit
دستور ساخت: EEQ
با زدن این لول میتوانید یک شعله ی زنده احضار کنید اگر لول Q را پنج بار ارتقا داده باشید تعداد واحد های احضار شده از یک به دو عدد تغییر پیدا میکند با گرفتن لول E یعنی عنضر آتش به مقدار دمیج،آرمور،hp و مانای آنان افزوده میشود و با گرفتن لول Q میتوانید برد (range) آنان را زیاد کنید.
این جانوران آتشی یک لول دارند که به صورت خودکار فعال است و بدین صورت است که هر وقت به هیرو(فقط هیرو نه کریپ) اتک بدهند آرمور این هیرو یک عدد منفی میشود با اتک بعدی دو آرمور منفی میشود. مقدار کلی آرمور منفی حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ میباشد.(یعنی اگه لول رو تازه گرفته باشید کلا رو هم هر چقدر اتک بدن ۵ تا آرمور کم میکنه و وقتی که لول رو کامل گرفته باشین ۱۰ تا آرمور) همینطور گفتی است که اگر لول Q را کامل گرفته باشید برد این جانوران از تاور ها هم بیشتر میشود!
در کل این مهارت کیل بسیار عالی هست و میتوانید با آن همه کاری بکنید
مقدار مانا: ۷۵ کولدان: ۳۰

Chaos Meteor
دستور ساخت : EEW
این هم یکی دیگر از لول هایی هست که میتوانید با آن اقتدار و عظمت خویش را ثابت کنید به این صورت که یک شهاب سنگ از آسمان سقوط میکند و مطمئن باشید که دشمنان در آن لحظه شلوارشان را خیس کرده اند! این شهاب سنگ بعد از سقوط در نقطه ای که انتخاب کردید به سمت جلو حکت میکند و به هر کسی که برخورد کند در هر ثانیه ۲۹۰ دمیج به او وارد میکند!و به مسافت ۱۴۱۰ (range) به جلو حرکت میکند. با گرفتن لول W یعنی الکتریسیته مسافت این لول را افزایش میدهید و با گرفتن لول E مقدار دمیج و MS شهاب سنگ رابیشتر میکنید.
مانا ی مصرفی:۲۰۰ کولدان:۵۵

Deafening Blast
دستور ساخت:
و در نهایت این لول که با هر سه عنصر یخ،الکتریسیته و آتش ساخته میشود . کیل با این لول یک موج صوتی را به جلو خویش میفرستد و به هر کس که برخورد کند ۲۸۰ دمیج به او میدهد و به عقب پرتاب میشود و طرف knock میشود (مثل لول یک  ) یعنی تا اتکش ندی نمیتونه اتک نمیده! با گرفتن لول Q مدت زمان knock شدن بیشتر میشود و با گرفتن لول W مسافتی که طرف به عقب بیشتر میشود بیشتر شده و با گرفتن لول E مقدار دمیج بیشتر میشود. گفتنی است که با این لول میتوانید قدرت های channeling را متوقف کنید.

مقدار مانا: ۲۰۰ کولدان:۴۰

این هم یک عکس که در آموزش قبلی بوده میتواند به هضم مطالب کمک کند:

و اما نوبت میرسد به تاکتیک ها  و استراتژی ها:

ساده ترین راه بازی کردن با کیل این گونه میباشد که شما این هیرو را Attacker کنید به این معنی که فقط از دمیج تان استفاده نمایید میتوانید یک فروند بسته و بعد به سراغ  و امثالهم بروید و لول سه را کامل بگیرید و دمیج خود را به حداکثر رسانیده و بازی را تمام کنید
البته بنده این سبک بازی را پیشنهاد نمی کنم

سبک بهتری برای بازی این است که شما از جادو ها و قدرت هایتان استفاده کنید که این مدل مورد پسند بنده هم میباشد در ابتدا یک  یا  ببندید ترجیحا  و بعد  بندید و حسابی لول خالی کنید!چنان چه همگان توجه دارند که با بستن  کولدان لول شش شما به ۲ ثانیه کاهش میابد و برای این لول به مانا نیاز ندارید

شاید نخواهید و یا نتوانستید که حسابی با لول ها شاهکار کنید پس میتوانید  بسته و همگام با دیگران پیش روید

همچنین شاید در درگیری ها این اتفاق به وقوع بپوندد که دشمنان با hp کم از چنگتان بگریزند پس  راه حل شماست

و  که حتما بعد از بستن اینها به سراغش روید

مشکل مهم کیل در ابتدای بازی نرم بودن و به اصطلاح گوشت بودن ایشان میباشد پس یا با  برای سفت شدن و یا از  برای فرار کردن استفاده کنید

همینطور  بسی به کار می آید

و اما لول گیری:

من خودم در ابتدا لول سه را کامل میکنم و در هرجای این کره ی خاکی هم دیده ام که ابتدا لول سه را کامل میکنند

حتما از مطالب بالا متوجه شده اید که تمام لول های شما خوب میباشند ولی در ابتدای بازی بسیار ضعیف اند پس شما باید با لول گیری مناسب این ضعف را جبران کنید و همچنین میدانید که نمیتوان از تمام لول ها استفاده برد! ابتدا باید یک سری از لول ها را تقویت نمود و بعد به سراغ لول های دیگر رفت

و همینطور دقت کنید که شما وقتی لول دو هستید میتوانید Ultimate بگیرید ولی فقط وقتی این کار را بکنید که نیاز مبرمی به لول سازی داشته باشید

در کل خودتان را محدود به این چیز ها نکنید… هر وقت هر لولی را که احتاج داشتید بگیرید و کامل کنید

ولی حتما و حتما در ابتدا لول  را بگیرید که خیلی مفید میباشد

در زمینه ی هیرو های هماهنگ و مخالف:

راستش کیل با هیچ هیرویی هماهنگ نیست! بقیه باید با وی هماهنگ باشند و از اون طرف همه ی هیرو ها به یه نحوی میتونن ضد کیل باشند تنها ملاکی که وجود داره اینه که کیل خوب بازی میکنه یا نه؟ اگه خوب بازی کرد همه رو میزنه و اگه بد بازی کرد از همه میخوره

چیز دیگری به مخ مان خطور نمی کند ولی همان طور که در ابتدا عرض فرمودم بازیکن باید خلاقیت بالایی داشته باشد تا لول ها را به درستی و به موقع اجرا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.